Физически заболявания на психична основа – 6

Дух. Аз съм добра християнка. Обичам Исус с цялото си сърце и душа. Той е моят Спасител.
Г-н И. От какво Той трябва да ви спаси?
Дух. От греха.
Лекарят. Но ако имате грехове, значи не сте толкова добър християнин!
Дух. Наистина ли? Кажете ми, не сме ли в църквата? Вижте колко хора са тук! Вие ли ме заведохте в църква?
Лекарят. Това е мястото, където освобождаваме духовете, привързани към Земята!
Дух. Привързани към земята духове? За какво всъщност говорите? Искате ли да се молите и да пеете „Исусе, Ти, Който обичаш душата ми“?
Лекарят. Не, няма да правим това. Откъде всъщност дойдохте тук?
Дух. Просто губя ума си, мислейки за прекрасното легло. Защо ме измъкнахте от него? Вие ме лишихте от единствената радост. Толкова съм нещастна. Гърбът и ръката ме болят толкова много. Ръката ми е парализирана. Това са последиците от нараняването.
Лекарят. Стреляха ли във вас?
Дух. Не, не са стреляли.
Лекарят. Поставиха ви инжекция?
Дух. Да, точно това имам предвид. Наистина искам същата инжекция. Не можете ли да ми я направите? О, моля ви, само малко пробождане! Направете ми пробождане в ръката.
Лекарят. Морфинистка ли бяхте?
Дух. Бях болна дълго време и не можех да спя. Именно тогава ми поставиха тази инжекция в ръката. И след това ми бяха поставяни инжекции толкова често, че ръката ми се влоши и накрая се парализира. Бях убождана твърде често и твърде дълго.
Лекарят. И така, сега трябва да побързаме, вече е късно.
Дух. Защо такова бързане? Имате нужда да излезете?
Лекарят. Искаме да ви обясним настоящата ви ситуация. Вече нямате земно си тяло и сте дух. Това не е вашето тяло.
Дух. Вярно ли е това? Може би просто го измисляте?
Лекарят. Това определено не е вашето тяло; заели са ви го за кратко.
Дух. Откъде знаете това?
Лекарят. Откъде? Това е тялото на жена ми.
Дух. Но аз не съм се омъжвала за вас.
Лекарят. Да, не казах нищо подобно.
Дух. Но вие казахте, че съм жена. Да, вие казахте това! Сама го чух!
Лекарят. Казах, че говорите чрез устата на жена ми.
Дух. Чували ли сте някога, че можете да говорите чрез устата на друг човек?
Лекарят. Кажете ни най-накрая коя сте.
Дух. Вземете дланта ми, но не по-високо, не самата ръка.
Лекарят. Ще лекуваме вашата ръка и тя ще стане както преди. (Той взема ръката й и я движи.)
Дух. О, този електрически човек!
Лекарят. В момента ръката ви не е парализирана. Погледнете роклята си; вашата ли е? Откъде я взехте?
Дух. Вие ли купихте тази рокля?
Лекарят. Не, жена ми. Как се казвате всъщност?
Дух. Лизи!
Лекарят. Лизи, а какво следва?
Дух. Госпожа Лизи Дейвидсън; но не искам да ме наричат Лизи! Ако искате да говорите с мен, трябва да ме наричате госпожа Дейвидсън.
Лекарят. Сега ме послушайте внимателно. Това, което ви казвам, е вярно: загубила сте смъртното си тяло, но не сте осъзнала този факт. Отдавна поддържате жената на този джентълмен (г-жа И.) в състояние на обсебване и я измъчвате. Превърнахте я в инвалид!
Дух. Не съм му жена.
Лекарят. Не, но вие измъчихте жена му!
Дух. (Кокетно се обръща към г-н И.) Вие толкова добре се грижите за болните и аз наистина ви харесвам. А вие не ме ли харесвате?
Г-н И. Не!
Дух. Не искам жена ви да спи; защото когато спи, не мога да остана там, където ми харесва; а искам да спя в това шикозно легло и вие да се грижите за мен.
Лекарят. Значи не сте оставила тази дама да спи през нощта?
Дух. Е, защото трябваше да стана от леглото, когато тя спи!
Лекарят. Това е егоизъм в най-висша степен!
Дух. Нямам дом и затова трябваше да си уредя убежище при нея, тя е много мила дама.
Лекарят. Сега трябва да потърсите дом в света на духовете!
Дух. Къде е той?
Лекарят. Това е невидим свят, заобикалящ нашето земно битие. Вярвате ли в рая?
Дух. Да, където е Бог и Исус Христос, и Светият Дух. Сега ще отида в рая.
Лекарят. Вразумете се най-накрая! Отдавна, много отдавна сте загубила тялото си.
Дух. Къде съм го загубила?
Лекарят. Не можем да ви кажем това.
Дух. Тогава откъде изобщо взехте това?
Лекарят. Вие самата сте най-доброто доказателство за този факт. Ясно ли ви е, че тази ръка, която държа сега, принадлежи на жена ми?
Дух. Но вие държите ръката ми, а аз не съм ваша жена! (Тропащи крака.)
Лекарят. Сега държа ръцете на жена ми, а вие говорите чрез нейната уста.
Дух. Сега повече няма да можете да ме задържите!
Лекарят. Вие говорите с нас, но ние не можем да ви видим. Вие сте невидима за нас. Всеки от присъстващите тук вижда, че това е тялото на жена ми.
Г-н И. Дойдохте ли тази сутрин тук с господин Уикланд?
Дух. Но той пускаше ужасни неща върху мен (електричество). Тогава той каза: „А сега всички тръгвайте с мен!“ (Към д-р Уикланд.) Защо направихте това и ме принудихте да напусна леглото си? А и това индианско момиче! (Сребърна звезда, една от духовете-водачи на мисис Уикланд, се показа накратко сутринта, разказвайки всякакви смешни истории, за да привлече вниманието на духа и да го разсее от мрачните мисли.)
Накара ме да се смея толкова много, станах много слаба и болна и не забелязах как тази дама си отиде. Аз съм извън себе си от гняв! Ако можех да хвана тази индианка, щях да й извия врата!
Лекарят. Може би не съм чул, но вие казахте, че сте християнка?
Дух. Да, разбира се! Бог да ме прости, че казах това! Нека се помоля! Направих лошо нещо.
Г-н И. Това тяло е винаги и навсякъде с нас; тази сутрин вие и докторът и съпругата му дойдохте тук в колата й.
Дух. Какво искате да кажете с това „кола“?
Лекарят. Не знаете какво е кола?
Дух. Не, какво е това?
Лекарят. Това е карета, която се вози сама. Сега вече има милиони такива самоходни карети. Очевидно сте загубила смъртното си тяло преди много време.
Дух. Сигурен ли сте за това? И кога го загубих?
Лекарят. Не знам с точност, ние изобщо не ви познаваме.
Дух. Но нали ви казах, че съм Лизи Дейвидсън. Нека се помолим!
Лекарят. Мисля, че сте двойно създание.
Дух. Аз също понякога мисля така. Имам ту тъмна коса, ту отново руса. (Пациентката имаше тъмна коса.)
Лекарят. Как можете да обясните това?
Дух. Не знам, няма значение за мен. Обичам само Исус.
Лекарят. И откъде всъщност дойдохте оттук? Знаете ли дори къде сте? Сега сте в Лос Анджелис, Калифорния.
Дух. Не, не мога да бъда там и никога не съм била там, нито веднъж. Нямах пари да отида там.

Карл Уикланд – “30 години в света на мъртвите”